Sie sind hier: Exportdienstleistungen / Unternehmen
Nederlands
English
Deutsch
Tuesday, November 25, 2014

Onze diensten

Hieronder in enkele trefwoorden een overzicht van drie werkterreinen (“3 x M”), dat ons werk samenvat. Soms worden marktverkenning en –ontwikkeling in een en dezelfde fase afgewikkeld. U krijgt dan gesprekken met potentiële klanten, partners en tegelijkertijd marktinformatiegesprekken met branche experts.

Op aanvraag hebben wij een presentatie beschikbaar: “Fighting Fit for Export”.  De vragen die u hierin terugvindt zou u als een laatste checklist kunnen gebruiken.

Marktverkenning: deskundigen over uw marktkansen

  • Marktontwikkelings/-marktbewerkingstrategie (prijs, positionering, regio’s, e.d.)
  • Strategische beslissing (eigen vestiging vs. partner of agent)
  • Marktcontacten „our man on the ground“   

Marktontwikkeling: distributie en verkoop
Directe handelscontacten met klanten en/of partners leggen en vervolgens ondersteuning bij

  • Formuleren van marketing- en verkoopdoelen
  • Gezamenlijke acquisitie
  • Intercultureel ‘stroomlijnen’ van uw buitenlandse handelscontacten

Marktbewerking: marketing-communicatie

  • Internet (websites, zoekmachines)
  • Digitale bedrijfspresentaties en brochures
  • Direct Marketing, elektronische nieuwsbrief
  • Public Relations (m.n. vakpubliciteit)
  • Beursdeelnames

Aanvulling van uw bestaande communicatiemiddelen voor de buitenlandse markt -> campagnes.

Ondersteuning op fiscaal of juridisch vlak bieden wij niet zelf, maar wij kunnen u wel met geschikte professionals in contact brengen.

In vijf stappen met elkaar aan de slag...

Het genereren van (meer) omzet op een nieuwe, buitenlandse markt is grotendeels een systematisch proces. De discipline hiervan biedt geen harde garanties, maar is wel degelijk een onmisbare voorwaarde. Een korte toelichting op de stappen:

  1. Duidelijk gestructureerd intakegesprek: kennis buitenlandse markt, noodzaak marktverkenning of direct zoeken naar handels-/ samenwerkingspartners, dan wel beide stappen integreren. Andere keuzes zijn: eigen vestiging, marketing vanuit Nederland of partner zoeken. 
  2. Na goedkeuring offerte krijgt u een gespecificeerd partnerprofiel.
  3. Op basis daarvan krijgt u een doelgroepbestand, opgesplitst naar eerste (key) en tweede categorie contacten. Na een steekproefcontrole, bespreken wij het telefoonprofiel (boodschap in 20 seconden) en een FAQ lijst.
  4. Tussentijds houden wij u op de hoogte van de voortgang.
  5. Voordat u afreist ontvangt u profielen van gesprekspartners, hun uitgangspunten en verwachtingen en een reis- en verblijfprogramma 

Dit is het fundament, nog belangrijker is hoe wij naar ons werk kijken. “Voor en door ondernemers”, is hopelijk het gevoel dat u krijgt als u met ons werkt. Waar wij zijn goed in zijn is commercieel creatief (mee) denken.

psps werkt niet op provisiebasis, een succesgerelateerde beloningscomponent is wel bespreekbaar.