psps organiseert elk jaar diverse handelsreizen naar het buitenland. Meestal is een handelsreis toegespitst op een onderwerp, maar ook multisectoriële handelsreizen zijn mogelijk. Mede door het grote aantal missies die zijn georganiseerd heeft psps niet alleen grenzeloze ervaring maar ook duizenden contacten – leads – in uiteenlopende sectoren.

Wat houdt het in?

Elke handelsmissie is een project op maat. Elementen die vaak terugkomen zijn:

  • Diepgaande sessie over het thema van de reis & zakendoen in het doelland door gerenommeerde sprekers
  • Doelgerichte bedrijfsbezoeken incl. gesprekken met de inkoop verantwoordelijke
  • Netwerkmomenten met potentiële klanten, belangrijke brancheorganisaties en verdere stakeholders
  • Beursbezoek incl. matchmaking met exposanten
  • Individueel matchmaking voor de ondernemer (opbouwen van een doelgroepenlijst, benaderen van potentiële klanten in hun moedertaal, realiseren van afspraken ter plekke)
  • Informatieverslag over de doelbranche in het doelland

Wat zijn de voordelen?

  • Door subsidie is meestal maar een kleine deelnemersbijdrage gevraagd
  • Totale verkenning van de markt: Antwoorden op uw individuele vragen
  • Hulp bij het aanspreken van (& afspraken plannen met) potentiële klanten
  • Contacten met de andere deelnemers: Profiteren van ervaringen

Referenties